Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 28 mars 2014

Så god Kladdkaka, nyttig och glutenfri

Hej mitt i kvälls myset. Vi haft ätit goda hamburgare med pommes. Nu är det Alfons på tv och jag har gjort mig en kopp kaffe! Så skön stund på dagen när lugnet börjar spridas och man kan mysa i soffan en stund♥

Kladdkakan jag gjorde till vårt trefika blev så god. Mycket smak och kladdig.

10 dadlar
1 dl kokos, riven
2 dl mandelmjöl
2 tsk vaniljpulver
1 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 msk honung
4 msk kokosolja
3 ägg

Sätt ugnen på 175° varmluft.
Mixa dadlar och kokos. Tillsätt mandelmjöl, vanilj, bakpulver, salt, kakao. Mixa igen. Smält försiktigt kokosolja i micron och häll i den med ägg och honung. Mixa några sekunder så allt blandas. Smörj en form ca 24 cm i diameter med kokosolja och strö i lite kokos. Häll i smeten och Grädda i 5-10 min. Min var inne 7 min och jag hade kunnat ta ut den efter sex minuter.
Servera den väl kyld med grädde,kesella eller glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar