Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 16 mars 2014

Goda våfflor, glutenfria

Hej på er! Haft en bra helg hoppas jag. Här har vi precis ätit kvällsmat och nu tittar den store på fotboll och den lilla på barnprogram. Liten blogg stund över till mig :)
Lillan börjar fastna mer och mer för Rv. Hon vill gärna titta jämt så vi har försökt vara ute mycket den här helgen. Stadsparken och skogs promenad har det blivit!
Räcker med tv lite på morgon och kvällen.

Ätit goda våfflor idag. Mums. Länge sedan. Jag gjorde en nyttigare variant till mig och de andra åt frasvåfflor. Tyckte de nyttiga var riktigt goda, lite mer tuggmotstånd av mandeln men det var bara gott :-)

(jag gjorde två stycken av receptet och det svämmade över rejält så gör tre våfflor på en sats... Tips.)

3 st
2 msk mandelmjöl
2 msk sojamjöl
1 rågad tesked bakpulver
2 msk mjölk -ko, soya, havre eller kokos
2 Ägg
En nypa salt
Lite äkta vaniljpulver

Kokosolja/smör till stekning

Rör ihop de torra ingredienserna och sedan mjölk och ägg. Vispa slät. Hetta upp våffeljärnet och Smörj med kokosolja eller lite smör. Grädda!

Serveras med tex kesella, grädde, bär, banan eller keso.

Yummi✿

Snart måndag igen. Sista veckan i skolan! Både härligt och lite Pirrigt. Nu kör vi!!!!

Trevlig kväll♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar