Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 11 mars 2014

Fröknäcke med majsmjöl

God kväll! Fort dagarna susar förbi. Är ganska trött men har lite "sovmorgon" i morgon. Allt är verkligen relativt och man har sina egna tider. I natt ringde klockan 01.55 och vi började jobba kl 03.00. I morgon börjar jag kl 05.00 så då ringer klockan två timmar senare. Lång sovmorgon för mig. Kan tänka att många tycker det är galna tider och visst det är inte speciellt bra men jag trivs så himla bra med dem. 
Det är som nu efter man blev förälder. Får man sova till 08 på helgmornar är ju det sovmorgon. Innan så kunde klockan både bli 11 och 12 innan jag kom ur sängen. 
Jag blir nästan stressad nu om vi inte går upp tidigt. Dagen blir så mycket längre och speciellt på helgerna. 


I dag blev jag så sugen på detta fröknäcket och det tar nästan ingen tid alls att göra. Supergott. Bara att röra ihop och swisch in i ugnen =)
(vet att jag lagt upp receptet innan men det kan gått vara med igen :P )


0,5 dl sesamfrö
0,5 dl linfrö
0,75 dl solrosfrö
0,25 dl pumpafrö
2 dl majsmjöl
0,25 dl olivolja
2 dl kokhett vatten
flingsalt

Sätt ugnen på 150 grader varmluft.
Rör ihop alla torra ingredienser (förutom salt) med vatten och olja. Bred ut tunt på en plåt med bakplåtspapper och strö över flingsalt. Du kan skära ut rutor innan gräddning men annars bryter du bara isär knäcket efter gräddning.
In i ugnen i ca 45 min. Låt kallna helt och förvara sedan i lufttät burk. Gott med en stark ost. 




Godnatt och sov sött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar