Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 20 mars 2014

Bara gör det...

Ni vet känslan efter jobbet. Trött som attan, hungrig kanske och humöret kanske inte är på topp. Det regnar och är grått. Du hade tänkt springa men velar, ska jag eller inte? Jag säger såhär: KÖR!!!!
Det är bara att göra det, byt om till träningskläder direkt när du kommer hem och stick iväg. Till gymmet, på promenad eller springrundan. KÖR KÖR!
Inte mycket slår känslan efteråt- När endorfinerna landar och välbehag sprider sig i kroppen. Du kommer känna dig 10 gånger piggare efter träningen än om du hade gått och lagt dig en timme. Ni vet tung i huvudet-känslan när man sovit på dag och hjärnan fattar inte om de är morgon eller kväll?

För mig tar det emot ofta. Det är sällan jag känner mig supertaggad att träna men jag gör det bara. För när du väl är igång så bara flyter det på liksom. Eller aa ibland är ju benen så tunga så det känns som man aldrig någonsin tidigare har sprungit men det är ganska sällan det händer....men då är känslan ännu skönare efteråt när man tagit sig i genom passet.


Idag hade jag bestämt mig för intervall träning. Gaaaah. Detta har jag undvikit i många år men nu känner jag att jag vill utveckla min träning. Körde 10 intervaller på 90 sekunder. Haha skrattar du, 90 sek..Ingenting va? Jag säger GUD! Haha shit så jobbigt och man bara väntar på att signalen ska komma i lurarna..Finns nämligen superbra appar där du ställer in uppvärmningstid, intervalltid, vila, nerjogg. Så smidigt. Så är det en visselpipa som låter när du ska springa/vila.

Och när jag springer så blir jag lite irriterad också när det är tungt.. Jag hade hittat en spellista på spotify också med träningslåtar som var precis VÄRDELÖS! Jag vill ha mycket dunka, dunka och fartfylld musik. Detta var ganska mycket i motsats. Vem fan tränar till sånt lugnt sjafs? -Nä jag hade inte tid och byta lista, jag var så fokuserad plus dålig internetsignal

 Och det är lätt och börja hacka efteråt, jag kunde tagit i hårdare och blabla men bort, bort, bort med sådana tankar. Beröm i stället. -Tänk fasen vad gott jag fixade detta. Vi måste ge oss själva feedback. Var snäll mot dig själv och din starka kropp.



Så kör när du har tänkt att göra det och vila när du har tänkt att göra det! Du blir axlarna lite lättare utan samvetet som gnager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar