Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 30 januari 2013

Vaniljkräm & 11 000 besökare..

Tjooho över 11 000 besökare nu. va roligt =)

Mår ni bra idag i det blöta? Får ta med både gummistövlar och regnkläder nu till Bellis. Idag satt hon så nöjd i en vattenpöl och lekte när jag hämtade henne efter skolan.

Gjorde en tomatsoppa till middag. Å så gott det är. Ger er recept i dagarna. Love it =)

Jag pluggar på.. puuh. Känns som det inte fastnar. Jag har räknat matte ca 4 timmar idag men ändå känns det inte bra. Hhmm. får fortsätta plugga ikväll och imorgon. (studiedag.. wooop wooop)

Fördel med folkhögskola att vi har lov och studiedagar. fast för mig blir det verkligen en studiedag. Stort naturprov på tisdag nästa vecka. Fast det ska bli så roligt. Handlar om människokroppen..

2 äggulor
3 dl mjölk
3 msk socker
1 msk potatismjöl
1 vaniljstång

Dela vaniljstången och skrapa i kärnorna i en kastrull. Blanda i de övriga ingredienserna och vispa ihop för hand. Låt blandningen sjuda, samtidigt som du vispar, tills krämen tjocknar. Låt den för allt i världen inte koka eller brännas i botten, utan håll koll på den hela tiden. Låt den sedan svalna och använd i kakor, bullar eller tårtor.

Är ju stor skillnad på pulver-vanilj och hemgjord.

Ja vet att pulver varianten är sååå smidig men det är mycket, mycket godare med hemgjord.
Testa detta recept och se om du tycker det är lättare.

Ha nu en fin kväll. Jag ska försöka få mitt troll att sova! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar