Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 2 januari 2013

Grillning utan glöd

Hur mår ni? Hoppas nyår var kanon. Jag känner mig fortfarande trött... Inte van att festa;-)

Känns alltid så fräsht med en nystart. Man taggar till och tar nya tag och har ofta positiva tankar! Härligt!!

Själv är jag riktigt nojig nu inför skolstart. Jag hinner ångra mig tusen gånger varje dag och oron gnager lite i bakhuvudet.

Men så fort det börjat och vi kommit in i någorlunda rutiner vet jag att det kommer kännas bättre! Därför känner jag mig ivrig inför måndag nu.

Idag sken solen så jag och Matilda gav oss ut på grillpicknick.
Hade ingen engångsgrill utan tog med tidningspapper och kol.
Gör inte det. Ett tips bara.

Ha ha, en timme senare står Vi fortfarande och försöker få eld. Nu mer frusna och hungriga än när Vi kom.
Nä inga scouter här inte.

Efter försök med både björkbark, granris och en tidning gav vi upp och gick hemåt igen. Så snopet..

Men i stället åt Vi fantastiska rester från mamma och pappas nyårsmat och vi fick ändå vara ute i skogen:-)

Så ta med tändvätska om ni ska grilla med kol. Ett väldigt bra tips!!!!

-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar