Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 24 januari 2013

1-års Tårta!

Ja idag har jag bakat tårta. Så roligt =) En tårta till en liten kille som fyller 1år. Så det blev helt enkelt ett barn-tema !!



All dekoration är gjord i marsipan.
En liten nalle med ett hjärta.



Prinskrona med en marsipanplatta dekorerad med silverkulor


Ljus tårtbotten fylld med hallon, vaniljkräm 
och blåbärsmousse.
Täckt med marsipan!

Har ni haft en bra dag? Jag var i skolan idag, historia. Det är det tuffaste ämnet för det är så mycket att ta in och hålla reda på.
Vår lärare kallar det "korvstoppning".. Men ja försöker verkligen tycka det är intressant för då blir det lättare. 

Imorgon blir det nog "vab" för mig igen. Lillan är ok men ändå inte helt 100. Så bättre att vara hemma en dag extra en skicka iväg henne för tidigt. Kanske en fredagsfika på stan? ;0)


Oo vi kan ta detta nu...
Jag vet att alla mina nära och kära vill mitt bästa. Och att ni oroar er för att jag har för mycket och så vidare. Men, jag lovar jag har koll.
Och det kanske verkar som jag kör på i 120 hela tiden med så är det verkligen inte.. Jag har oxå återhämtning. Och glöm inte att bakning är en stor avkoppling för mig..

Vi fungerar alla olika. >En del behöver något tvprogram eller en bok. Men jag blir nästan mer stressad ibland när jag sätter mig i soffan och tänker att "nu ska jag ta det lugnt".

Men visst jag jobbar på det att varva ner men ni behöver inte oroa er att jag ska ta på mig för mycket. Jag vet att jag måste prioritera och även om jag vill så hinner jag inte med allt. 

Fredag imorgon. Tjoooho. Full fart mot helgen !

1 kommentar:

  1. Tårtan va riktigt god :) och super fin, duktig du är vännen. Kram Malin

    SvaraRadera