Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 17 januari 2013

Ny SPIS !!

Ja vilken julafton det blev för mig idag. Äntligen en ny spis/ugn...En varmluftsugn dessutom. Tjoooho tänk vad tid jag kommer spara när jag kan baka fler plåtar i taget =)

Den är svart och superfin tycker jag. Var absolut tvungen att provbaka så imorgon kommer ett smarrigt recept med kola :P
Nowa gillar verkligen inte när det blir ändringar hemma. 
Här vågar hon inte gå fram till sin matskål som är bakom spisen.



Jag o Tilda var i stallet idag. Så mysigt med sällskap och vi hade så fint väder. Sol och massa snö. Kommer sakna dej älskade syster nu när du återvänder hem till Skävling.


Ikväll badade jag o Bellis ihop. Tänk vad en sån liten sak kan göra en så liten tjej glad. Att mamma hoppar i badkaret och gör sällskap. Det var så mysigt att sitta där och bara njuta av att ha en sån fin tjej.
Är tacksam att hon finns (L)
Igår blev det bullbak. Tröttnar aldrig på att göra bullar.

Oj vad det blev känslosamt här idag men ibland stannar jag upp och bara njuter. Tycker det är så viktigt att se sig om ibland och faktiskt se vad vi har. Och om man försöker att sänka sina prestationskrav och acceptera att det inte alltid blir som man vill tror jag man blir lyckligare.
Det är svårt men man kan påverka så mycket själv.

Hoppas du mår bra. Himla skön känsla en torsdagskväll när fredagen och HELG närmar sig,
Visst är det gott =) Blir en annan känsla nu när jag går i skolan på vardagar, men jag gillar verkligen kontrasten mellan vardag och helg.
Jag gillar känslan en måndag när det är "nystart" och nya tag. Förväntningar osv.
Men lika viktig är det att få ett avbrott i vardagen och förhoppningsvis få tid tillsammans på helgen.

Oj vad jag pladdrar.. hehe. Ha nu en skön kväll. Kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar