Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 14 januari 2013

Nyttiga chokladbollar & 10 000besökare

Tjoooho om 3 besökare har jag fått 10 000 läsare sedan jag startade min blogg. Så häftigt. Va roligt att du följer mig och jag hoppas att jag ger lite inspiration =)

Nu efter nyår kan det väl passa bra med ett recept på fika som man kan äta utan att oroa sig för massa socker och fett. Dessa små chokladbollar gjorda på torkad frukt är supergoda.

( o ja vet att en del är superkinkiga med torkad frukt men när du mixar ihop allting så kommer det inte bli samma sak som att äta en torkad dadel tex. Det bidrar bara till en god sötma!)

150g dadlar, helst ekologiska
100 g torkade aprikoser, helst osvavlade
200 g naturella cashewnötter
1 msk honung
3 msk kakao

kokos eller sesamfrö 

Klipp dadlar och aprikoser i små bitar. Lägg dem i en mixer med nötterna, honung och kakao.
( va inte rädd för honungen, det är en naturlig produkt som kroppen lätt kan ta hand om)
Kör till en smet i mixern.
Rulla dem till små bollar och doppa dem i kokos, sesamfrö eller ät dem som de är!
Förvaras i kylskåp och går utmärkt att frysa.

Njut !

Idag var det första mattelektionen på sådär 9år. Hehe. Men jag blev positivt överaskad. Oj vad det flöt på. Va roligt det kändes. Ska sätta mig imorgon efter skolan och fortsätta med matten så kommer det säkert lossna ännu mer !

Imorgon har jag naturkunskap. Jag längtar! Haha är inte det rätt komiskt. Men jag tycker det är så intressant. 

Zebban har haft pappadag idag så när jag kom hem hade de varit på stan å köpt sååå söta stövlar till Bellis. Små "moonboots". Med silver och glitter. Helt i Heidis smak *ler*

Tycker det är så himla bra att Zebban och lillan har måndagarna tillsammans=)

Nä nu ska vi titta på serien "en pilgrims död" som är en serie från Leif Gw´s bok om jag fattat rätt. Va en himla massa bra skådisar med så jag hoppas den är bra.

Igår såg vi "Snabba cash 2" Blev faktiskt besvikna båda två. det var ju ingen handling. Mest massa dödande och knark. Synd.

Ha nu en skön måndagskväll. !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar