Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 6 december 2013

Snöbus



Hur har ni det ? Nu verkar stormen ha lugnat ner sig lite. Men vad konstigt det känns med snö. Nyss var det regn och rusk. Visst är det ljusare? Fint.

Ingen mer spya här hemma så det var ingen magsjuka. JAAA! Lillan har varit superpigg idag och ätit precis som vanligt. Vi gick ut först på eftermiddagen och Belle la ett sådant glädjeskrik när vi kom ut. Oj vad glad hon blev.
Slängde sig ner och riktigt gned in sig i snön. Så härligt.




Det är två som älskar snö och det är Nowa och Nobelle i den här familjen. Ting stod mest och tittade när vi var ute och var som en helt annan hund. Inget bus eller spring kors och tvärs.



Några fördelar är det allt som hundägare med snö ute.
*De är renare
*Man ser vad de nosar efter på marken
* När man plockar upp bajset har det kylts ner och luktar ingenting


Haha Ja men visst måste man se fördelar i allt ? ;)



Det mesta julpyntet är på plats. Vi har inte så mycket utan mest stjärnor. Två tomtar och lite julblommor. Vi skulle köpt granen idag men eftersom det var så mycket snö och Zebban kom hem sent fanns det inte tid till det.

Jag kan bli så avundsjuk på vänner som har sååå fint hemma. Och när man läser bloggar där det är bilder på deras hem som ser ut som en artikel ur en inredningstidning men jag brukar få påminna mig om att jag har inte det intresset. Klart jag vill ha fint hemma men mitt intresse är inte speciellt stort. Så det är alltid farligt att jämföra sig med andra, jag är expert på det.

Måste se till sitt eget och inte tro att gräset är grönare på andra sidan. Se sina egna starka sidor.

Ha nu en fin kväll och hoppas du slipper vara ute för länge i stormen.

Hoppas du får en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar