Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 30 december 2013

Ändrade planer..

Go kväll! Hur mår ni? Förr oss har planerna inför morgondagens fest blivit ändrade. Ett av barnen har fått ögon inflammation så då vågar vi inte riskera att Nobelle smittas. Hade varit skillnad om de varit äldre men i den här åldern så ska allt petas och smakas på och de skulle vara svårt att hålla den isär.

Så nu ska jag leta nyårs mat. Zebban vill ha hemmagjord pizza men jag vill göra tre rätters. Blir nog något med räkor till förrätt och lövbiff till huvudrätt. Hittade ett recept på potatisrullar, såg gott ut! Potatis i smördeg...

På nyår brukar vi göra en rätt var plus grillning på dagen och brunsch dagen efter så jag har inte kollat alls på mat eftersom vi skulle gjort brunschen.... Smidigt va =)

Nu har nyårs smällare börjat och hundarna mår så dåligt av dem. Igår började det smälla sent på kvällen så det slutade med att jag fick sova på soffan med ting.. Nowa försvinner alltid snabbt in i badrummet.

Så ni som skjuter raketer och smällare, vare försiktiga och Tänk på alla vettskrämda djur.

Nu ska jag dyka ner bland recept.. Just det, började klä av grannen idag. Herregud va den barrar!! Så imon åker den ut.

Före och efter bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar