Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 9 december 2013

Granjakt & julkaffe

God kväll! Mår ni bra? Jag har haft en lite tuffare eftermiddag med en trött tjej men nu är hon i säng och lugnet kommer förhoppningsvis sprida sig snart när hon somnar. Jag tänkte baka lite julgodis ikväll nu när Zebban är iväg på träning.

Jag skulle köpt en julgran idag tänkte jag. Är lite besviken att vi inte hann "ta in granen" i fredags men det får bli nu i dagarna. Säger ni "ta in granen"?
Zebban blir tokig när jag säger så eftersom vi inte har köpt någon men ja har för mig att när vi var små har vi alltid sagt ta in granen. Visst låter det bättre?

Zebban erbjöd sig att köpa en efter jobbet men jag var minsann snabb med att avvisa förslaget och påpeka att jag vill välja rätt gran... Jo men ni som känner mig vet att jag har vääääääldigt stor beslutsångest så när jag började kika bland granarna (det var sjukt många) så kände jag mig lite smått stressad och tänkte att hur fan ska jag kunna välja en gran??

Så älskling jag tar tillbaka ditt erbjudande. Om jag ska köpa gran kommer det nog ta si sådär en halv dag att välja. Slipper jag det beslutet. *tummen upp*

Blev lite full i skratt när ett par höll på att välja en gran till sig och mannen fick agera granfot och hålla den medan tjejen gick runt och kikade från olika håll och velade..
Tjejen hade många ideér om -nä kanske en ljusare. -eller en tjockare. -eller en silvergran?
Och jag såg på killen att han verkligen försökte engagera sig men egentligen tänkte han säkert -shit samma det är en GRAN!!! Välj EN!

Jag vill att granen ska vara lite mindre och väldigt tät. Mitt krav!'




Härligt att det finns så mycket olika stilar man kan pynta med. Någons pyntning är ingen annans lik. Ganska personligt faktiskt!

Köpte julkaffe idag, helt glömt bort det. Mums vad gott Zoegas var. Smaksatt med choklad och bär. Like Like!


Lillan fick klistermärken av moster idag som hon glatt satte på kylskåpet. Hundarna ska givetvis också vara mitt i. 



 Trevlig kväll! / kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar