Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 30 december 2013

Nyårslöfte

Brukar du ha något nyårslöfte?
Förr var jag så emot det och tyckte det var löjligt men nu känner jag att det mer handlar om att reflektera över året som gått och se framåt.

Jag tycker det känns onödigt att lova en massa men man kan förminska det istället och sätta upp små mål.

Detta är säkert mer för oss "tänkare" men det är vi som gillar sånt här också. Att stanna upp, känna efter, analysera osv. Själv lever jag med någon som funkar precis tvärtemot mig.

Jag säger såhär, var snäll mot dig själv. Sätt inte upp regler och löften om att gå ner 10 kg, träna flera gånger i veckan, aldrig mer äta godis osv.

Varje år i januari blir det fullt på gymmet, alla ska bli kvitt sitt dåliga samvete och bli en "bättre människa"...
För hur många håller det året ut?

Om man istället säger att 2014 ska jag vara snäll mot mig själv. Det inkluderar så mycket. Träna, äta bra, göra roliga saker, vila.. Jaaa allt det är saker som du säkert mår bra av.

Mitt mål kommer bli att våga mer och tro på mig själv. Då tänker jag främst på arbeten. Eftersom jag blir klar med mina kurser snart så blir det en stor prövning att hitta ett jobb. Inget kommer gratis och jag måste våga ta för mig.

Ofta på våra nyårsfiranden brukar vi prata om vad som varit bäst/sämst under året, vad man önskar under kommande år. Så himla kul och intressant att höra vad andra har gjort och vill göra. Åå kommer sakna det imorgon * tycker jätte stund om mig själv*

Så Tänk över vad du vill och ha rimliga krav. Det är vi själva som är den enda som kan förändra. Du måste ta tag i det.
Jag önskar dig ett gott nytt år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar