Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 11 december 2013

Glöggtips & luciatåg

Go´kväll! Vilken trevlig eftermiddag vi har haft. Det var ljuvligt att se luciatåget på dagis- Barnen var supersöta och det var härligt att se dem sjunga. Belle utbrast i början av första sången:
-Du sjunga med mamma!
Alla började skratta och mitt hjärta smälte lite extra!

Sen kom Zebban nån minut sent och Belle blev så glad när han kom så hon gjorde ett glädjeskrik och sprang och kramade honom. Annars var det bara den gången och en gång till som hon ville kramas på pappa lite men sen satt hon så fint och sjöng med. Är så roligt att de anordnar detta även för småbarnen. (för oss föräldrar då) *blink*



Tyvärr inga kort på luciaframträdandet då jag inte lägger ut bilder på andras barn- Inte så schysst. Första gången hon har tomteluva. Bra dag att ha den på =)

Jag hade inte lämnat några luciakläder imorse på dagis men jag kom en stund innan luciatåget skulle börja för att klä på henne. Då var det en jätteledsen tjej som mötte mig eftersom alla andra hade bytt om och hon trodde att hon inte skulle få vara med så lyckan blev total när jag kom. Och vilken tur att jag tog med ett tärnljus för det sa hon direkt. -Ja mä ha ljus.
Så är det, har ett barn nånting så vill alla ha det.

Zebban överraskade med en gran. Tjooo så glad jag blev. Äntligen är den uppe. JA! Ska pynta klart den lite senare. Nu är det riktig julstämning här hemma. *mys*



Måste tipsa om en spännande glögg. Nämnligen med hallon/lakrits. Lite udda men väldigt gott. Finns i mataffären-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar