Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 29 december 2013

Chokladtårta & dessert

Hej ! Allt bra? Inget solsidan ikväll, måste missat att det var sista avsnittet?! 

Belle fick en jättesöt väst i julklapp och hon är så fin i den. Imorgon måste det inhandlas strumpbyxor till nyårsafton. Är det fest så är det!


Jag kom hem från ett kalas för en stund sedan. Firade siss och mamma. Mycket trevligt! Igår var jag ute *håll i hatten* -på Krogen! haha, oooj så länge sedan jag var det men så roligt. Njöt av att få ha lite folk omkring mig och umgås med fina Bella.

Det blir ensamt att plugga på distans när jag sitter hemma så jag tycker det är så skönt ibland med lite liv och rörelse runt mig. Vi drack goda drinkar och dansade. Minns inte sist jag gjorde det. Gott för själen men lite värre för huvudet idag. Hehe. Haft ett lätt illamående som hängt i men det var det tusan värt!

Var i stallet idag och det gjorde susen att få komma ut i skogen med fågelkvitter, lite lite solsken och frisk luft. Lilla sessan (hästen) var superpigg och det var en riktigt härlig ritt. Är skötare den här veckan åt min kompis, dotters häst. 
Så mysigt och jag älskar att åka upp och bara få andas in lukten och vara omgiven av hästarna. saknar...

Jag pratar alltid så mycket med djur och jag minns det som att jag alltid har gjort det. Ibland tänker jag att de runtomkring mig måste undra men jag kan inte låta bli. När jag är i stallet eller med hundarna både hemma och ute så pratar jag på för fullt. 

Priscilla hade lite "fotbad" när jag kom upp i hagen, som tur var lyckades jag locka henne till mig med hjälp av en morot så jag slapp "hoppa i"..
Fy vilket slabb det är där uppe så idag var jag redo med gummistövlar när jag skulle hämta henne i geggpölen.


Tänkte tipsa om min lilla flik i kolumnen till höger "dessert", där finns några nyårstips på efterrätt. Imorgon har jag en beställning på en smarrig chokladtårta med hallon, chokladkräm och fudge om det är någon mer som vill beställa till nyårsafton!

(bild lånad av "bakverk&fikastunder")

Önskar dig en trevlig kväll!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar