Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 12 december 2013

Min godaste knäck

Hej Hej! Allt väl? Snart Fredag. Härligt det. Jag är lite besviken för jag missar tjejmyskvällen. Men måste verkligen plugga så jag får skylla mig själv att jag inte pluggat mer innan. Är klart värt det om jag klarar provet imorgon.

Här kommer ett recept på väldigt god knäck. Med vanilj och honung. Mmmm..

0,5 vaniljstång
3 dl strösocker
2 dl vispgrädde
1 dl ljus sirap
2 msk honung
50 g smör

Snitta vaniljstången och skrapa ur fröna. Lägg stång+frön samt resten av ingredienserna i en stor tjockbottnad kastrull- Koka upp och rör om. Låt koka på medelvärme till 125 grader utan omrörning. Förbered knäckformar på en bricka. Skeda upp smeten (märkte att den här knäcken med honung inte stelnar lika snabbt så det var lättare att fördela den i formar) Förvaras i kylskåp och från småätande familjemedlemmar *blink*



Testar ett nytt brödrecept idag med valnötter. Degen kändes väldigt mjuk och smidig så jag tror de kommer bli saftiga bullar. Ni får recept imorgon =)

Haft en ganska tuff eftermiddag med en trött tjej och Zebban är på träning så det var lite att "rodda med" när middag ska lagas och lillan är ledsen och vill bli buren. Lite kaos sådär men sen när man sätter sig och ska äta och lugnet infinner sig så försvinner allt det jobbiga och den stunden är outbytbar. Ni föräldrar förstår säkert vad jag menar. Mysiga stunder kör över alla andra händelser och man gör vad som helst för att få vara med sitt barn. Så stor kärlek.

Trevlig kväll där ute. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar