Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 8 december 2013

Besök hos vänner & Liseberg


Hej Söndag! Helgen snart förbi och jag känner mig laddad inför en ny Måndag. Jag som gillar när det blir ny vecka. Känner mig alltid energifull på Söndagen.

Har ni haft en bra helg? Vad hände med vädret?
Vi åkte till Göteborg igår och idag när vi körde hem tog det ca 2,5 timme. Vissa ställen stod det helt still och ibland gick det i 50-60 km. 
Otäckt med så ruskigt dåligt väglag. 

Vi började i alla fall resan med ett matstopp på macken. Belle tyckte det var spännande att sitta på bordet och äta.




Vi hade bestämt att besöka jul på Liseberg. Å vad jag hade längtat. Så därför var mina förväntningar något för höga så jag gick ganska besviken därifrån med orden -Nästa år åker vi utan barn!
Haha

Ja det är inte en jättebra kombination med massooooooor av folk, köer och barn. Belle fattar verkligen inte vad vänta är för något så hon fick ett antal utbrott i kön till karusellen.

Jag hade sett framför mig att vi skulle strosa omkring, dricka glögg, spela, provsmaka delikatesser och bara mysa... hmmmm undrar när jag drömde detta?

För det blev ju inte riktigt så. Mest gnäll, protester, köer och knuffar för att kunna förflytta sig 10 meter. Men Hej vi har varit där i alla fall!

Det var som en kompis sa:
-De mesta man hör här inne är bråk och tjat.
Ja för det blir väl lätt så på ett ställe som Liseberg med för mycket folk på samma ställe och för många viljor i samma familj.
 


 Men stort cred ska de ha för den fantastiska julstämning de ger. Massor av ljus, 5 miljoner lampor. Levande renar, julmusik, glögg, tomtar ochfina dekorationer.


 Belle blev så glad när kaninen kom fram och hon vågade kramas. Så söt!

 Ja nånstans där är Belle..


Kaninhuset är som en stor lekpark. 

Alla karuseller för barnen var igång men för Belle fick det räcka med karusellen. Hon var så nöjd och det tempot var lagom för henne. Men hennes 2 år äldre kompis åkte lite annat. 






 Tände 2:a ljuset idag och försöker förklara för lillan. Ganska onödigt känns det som. -Ja idag ska vi tända andra ljuset för idag är det andra advent.

Man ser på henne att hon inte är med riktigt.. Inte så konstigt.!





Vi har i alla fall haft en jättetrevlig helg med supergoa vänner. Ätit gott, spelat spel, lekt, åkt pulka och bara umgåtts. Perfekt med ett besök i Göteborg.

Nu laddar vi för Måndag med nya tag. Jag ska planera inför julgodis bakning och glöggmys på Lördag. Dags att köpa skinka snart och baka gott julbröd.

Ha nu en härlig avslutning på den här helgen. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar