Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 23 december 2013

Husmors knep..

Hej! Hur är det? Hos mig låter det, athjoo. Athjoo mest hela tiden. Vaknade dunderförkyld. Men är glad att det inte var värre. Jag tänker då inte låta någon förkylning stoppa  min jul :-P

Jag ska slå in klapparna i kväll. Mysigt med det sista! Var ute och panik letade en sak till Bellis idag men hittade tyvärr inte det jag sökte. Oh nej jag var inte ensam på vägarna. He He. Lite komiskt att alla är så sent ute !

Herregud vilken resa jag och Belle hade i blomsteraffären. Pjuu riktigt tålamods prövande. Tittar bort två sek, då har hon totalt förstört blommorna i korgen och på golvet är bara en stor jordhög... Eehh pinsamt!

Sen hittar hon nått litet släp som hon drar runt i hela affären. Ha ha. Shit va de lät.

Hör något som trillar, tittar bort. Då ligger en hög med tomtar på golvet. Asså jag beundrar barns kreativitet. Hittar alltid på något. Sådan energi. Gäller bara att det är personal som har lite överseende med småbarns påhitt ;-)

Måste tipsa om något vi har testat. Belle har haft hemsk hosta. Höll på i timmar på kvällen och natten. Läste att man kan klyfta en gul lök och lägga i en skål med lite vatten och ställa under sängen..

Hon hostade INGENTING den natten och inget nu i natt. Hur otroligt!?
Min bror skrattade högt men jag tror verkligen det fungerar. Lök innehåller många bra ämnen speciellt antioxidanter.

Man förlorar ju inget på att testa =)

Nä nu ska jag fortsätta mysa i soffan med lillfia.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar