Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 3 december 2012

Typiskt mig!

Varför blir det alltid så?
-En fråga jag kan ställa mig själv rätt ofta.. 
Som förra veckan var jag på Rusta och kikade på julbelysning till balkongen. Ni vet sån grangirlang med belysning. Superfint. Men jag köpte inte, tänkte att jag funderar lite..

Åkte dit idag och hade bestämt att nu köper jag den där ljusslingan. Men då är alla självklart Slut. Tjiii fick jag. Så himla typiskt mig. Lillsyrran brukar klaga på att jag alltid velar när jag ska köpa något och sedan slutar det i 9 av 10 gånger att jag ångrar att jag inte köpte det. Haha. 

Sen nu efteråt undrar jag varför jag inte tog 2 stycken grangirlanger som är 3m styck i stället för den på 6m som var slut. Det skulle bli typ 30 kr dyrare??
Så nu har vi ingen på balkongen. Får se om jag kommer iväg till Rusta en annan dag i veckan.. 
Händer detta bara mig?


Vissa går verkligen "all in" med julbelysning. Som att det blir
någon besatthet att bara köpa fler och fler slingor..

Bellis har börjat sova riktigt dåligt. Och det är jätte svårt att få henne att somna på kvällen. Nu försöker vi få henne att somna själv och går in då och då och bäddar om henne. Usch riktigt jobbigt och se henne så förtvivlad. Men det är för hennes skull också. Hon behöver sin sömn.

Hon är en riktig liten pratkvarn nu. Så roligt. Alla försök att härma ord är så gulligt.
Meeees -Majs
Ärna- Stjärna
Itta hä - Sitta här

Trevlig kväll i snöyran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar