Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 9 december 2012

Pepparkakshus

I år fick jag äntligen till ett pepparkakshus. För 2 år sedan började jag men gjorde aldrig färdigt det (är väl klassiskt)

Visst hade jag visioner om ett eget designat super-duper hus men fick inse min tidsbrist och köpte färdiga delar. Smidigt och det är ju trots allt dekorera som är det roligaste =)

Kruxet är väl att sätta ihop det. SHIT va snabbt sockerlösningen stelnar. Stod med hjärtat i halsgropen och försökte vara så snabb jag kunde. Haha.
Till ett hus använde jag 2 dl smält strösocker.

Jag dekorerade sidorna innan jag satte ihop huset och så tog jag taket när det var ihopsatt. Lite lättare.




Hade bestämt mig för ett Rosa hus.
Såklart *blink

Jag använde den kristyren som jag skrev om i förra inlägget.
Färgade med karamellfärg.

Så släpp loss fantasin och börja skapa !
Luktar så gott nu när pepparkakshuset står i vardagsrummet. AAahhh.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar