Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 4 december 2012

Stulen Plånbok

Ikväll känner jag mig riktigt ledsen, irriterad, arg, besviken.. Mycket känslor som bara bubblar över inom mig.

Hade en trevlig eftermiddag med min kompis Lotta. Vi fikade och efteråt gick jag i några affärer.
Gick till Netto på Juneporten för att handla. Var så sugen på lite frukt och lite goda pålägg.
Ni vet när man har bestämt innan vad man ska ha o så ska man bara snabbt in och fixa det och sen åka hem och mysa ner sig. Den känslan hade jag!

Gick in i affären och började plocka frukt. La märke till en kille som jag tyckte studerade mig lite men tänkte inte mer på det.
Gick vidare mot mejerivarorna och plockade lite där. Nu hade jag killen bakom mig och han såg så förvirrad ut bland hyllorna. Tog upp en vara och kikade lite på den och ställde tillbaka den.

Jag forsatte till frysdisken och det blir så att jag lämnar vagnen några meter och kikar bland varorna. Sen gick jag bland de sista hyllorna innan kassan.

En annan gång när jag handlade på Netto funkade inte mitt bankkort så jag fick lämna alla varorna och tyckte det var sååååå pinsamt. Givetvis är det den tjejen som sitter i kassan idag oxå..
Jag tänker medan jag står i kön att:
-Hoppas det inte händer något idag med kortet.. hehe

Och när jag ska betala hittar jag inte plånboken.. Fy vilken panik jag får.
Jag stoppar upp hela kön som blir längre och längre...
O NÄ där finns ingen plånbok.

Tjejen i kassan berättar att det var en kille nyss som hade väldigt bråttom ut. Ja men varsågod. Det var min plånbok. Mina pengar. ÅÅÅÅÅÅ så arg på mig själv att jag är så godtrogen-
Jag har lärt mig skillnad på Mitt och Ditt.

Tyvärr finns det många där ute som inte vet skillnad. Så nu blir det att fixa nya kort.
Och nu efteråt förstår jag varför den killen som jag la märke till betedde sig konstigt. Han märkte väl direkt att jag var ett lätt offer.

Jag bara skakade när jag kom hem från affären för jag var så chockad. Hur kan folk?

Tack till alla snälla människor som kom fram till mig med stöttande ord. Värmde mig verkligen- Tack snälla personalen på Netto för all hjälp.
Frågade om jag hade pengar att ta mig hem. Tur att det finns folk som bryr sig.

Likadant när jag körde fast i en snöhög efter jag hoppat av bussen så kom det en kvinna och hjälpte mig. Frågade vilken väg jag skulle ta för hon kunde hjälpa mig med vagnen om vi skulle åt samma håll. Tack snälla. Vilka vänliga skälar det finns.

Nu efter detta ska jag bevaka min plånbok ute i affärer. Så se upp ni också med alla tjuvar.
Kram till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar