Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 15 december 2012

Julkalendern & parkeringsböter

Ska vi prata lite om årets julkalender? En uppföljning på Mysteriet på Greveholm från 1996.
Visst det har varit en del sura miner att barnen blir rädda när det är spöken och skelett men jag minns att visst tyckte vi att det var läskigt men detta är ändå den bästa julkalendern någonsin så man får ha det i åtanke också ;0)


Såååå himla bra!! Ja har sett varenda avsnitt hittills och jag skrattar varje gång.

Det som är så härligt med den här serien är att den är anpassad även till vuxna. Det är skämt med som inte barn tycker är roliga men vuxna förstår dem och tycker de är roliga. Toppen.
Det ska vara en familjeserie tycker jag.

Zebban tycker jag är urlöjlig som kollar på det men jag förstår inte vad som är pinsamt. Finns det någon regeln för vad man får tycka är roligt när man är vuxen?
-Nej !!! Så då är det väl kanon att  man hittar en serie som är rolig =)

Jag och mina syskon spelade in julkalendern när det gick 1996 och kollade på avsnitten om och om igen till hela Vhs-bandet gick sönder för vi hade tittat såååå mycket.
Väldigt bra betyg!

Här är familjen som det handlar om. Mamman är helt underbar. För mig är hon hela serien.


Finns det någon värre ångest än parkeringsböter???
För mig är det verkligen ett sådant tillfälle då jag hade velat spola tillbaka tiden och få det ogjort.
Jag brukar aldrig chansa och hoppa över att betala. Så när jag fick böter förra veckan när jag hade betalat blev jag tokarg...

...sen upptäckte jag att jag hade tydligen löst biljett i fel automat.
HALLÅ! -Hur sjutton ska jag veta vilken automat det är, det stod ingenting om detta på skylten..
Bara : "avgift 09-18"

Men men bara betala och vara mer nogrann nästa gång jag ska betala en p-biljett.

Tänk vad mycket jag kunde fått för 400kr... *drömmer*


Nä nu ska vi väl mysa vidare. Härligt med lördagskväll. Jag tänkte kolla några avsnitt på min tjejserie =) Bara massa kärlek, intriger, snygga kläder *love it*

Nya kläder från "Milk Copenhagen"
Som min kompis säljer.
Supersöta!
(en väldigt mallig tjej som kan balansera på pallen)
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar