Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 10 december 2012

Misslyckat brödbak

Jag gjorde en surdeg som jag nämnt här. Det tog över tre veckor innan det gick att baka på den. Hur tror du brödet blev?
Hahaha låt mig skratta, det blev oätbart enligt mig. Tvi så dåligt det blev.
-Jag hoppas det va brödreceptet och Inte surdegen som det blev fel med.

Ska testa ett annat surdegsrecept i veckan och testa surdegen igen. Håll tummarna för mig.

(Zebbans kommentar när brödet var färdigbakat i fredags:)
-Är inte detta det brödet du hållit på med i flera dagar?
-Eeehh jo svarar jag lite irriterat.
Låt dig inte luras av utsidan..

O visst det är rent ut sagt Skit surt när det inte blir bra..
Men alla misslyckas och man måste våga testa igen.
Kör på!
Jag blir oxå skitsur och vill slänga ut brödet genom rutan men jag ska ge mej 
f*n på att lyckas nästa gång.

Idag är det inget roligt att vara Heidi. Var hos tandläkaren och fick hjälp med en tandköttsinflammation. Uuuj uuuj vad ont jag har haft. Och nu när hon grävt runt i "hålet" för att spola rent så gör det inte mindre ont kan jag säga..
Varför finns dessa hemska visdomständer som bara ställer till med problem... ?
Å ja tänker inte dra ut dem heller, min kompis har dragit ut 2 st och hon sa att det är värre än att föda barn och hon har 3 så Nej tack jag behåller mina visdomständer..

En annan sak jag reagerade på när jag var klar med mitt besök hos tandläkaren var..
-Man blir förvånad om det inte blir så dyrt när man är klar.
(samtidigt som man ligger och lider i tandläkarstolen kommer tanken upp på hur mycket detta besöket kommer kosta)
Haha ända stället det är så va?!!

Nä den här veckan får det bli bra brödresultat! Och lite julgodis måste vi fortsätta med=)

2 veckor till Julafton. Wooop wooop.

Kramen..

Nya ord bubblar upp här hemma, så roligt. Nu härmar hon det mesta man säger.
Nya ord i Bellis ordbok ;0)

Moma: Mormor

Noma: Nowa

Mofaa: morfar

Ärna: stjärna

Ätta: äta

sen säger hon: bil, buss, bok och upp.
Mycket ord på B.. Hihi sötis. Så roligt att hon säger så mycket nu!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar