Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 2 december 2012

Flygande Jakob & julblommor

Go kväll! Har alla haft fullt upp med julstök idag? Känns som det är en sådan dag då julstjärnor, adventljusstakar och julblommor ska fram. Vet ni vad det första som kommer upp i mitt huvud är på 1a advent?
-när första ljuset brinner då firar vi advent.... (sen kommer jag inte ihåg mer på versen)

Ha ha den man nötte in i huvudet i skolan på advent firande.
Det var fyra verser och man hörde dem varje år!!

Fast mitt adventljus va tänt i typ 5 min sen va frukosten över hos familjen momén/Carlsson. Ha ha. Ingen ro här inte..

Gjorde flygande Jakob till middag. Så gott. En riktig klassiker! Ja tycker bananer i höjer smaken medan zebban tycker det är så äckligt. Ja gör halva formen med och halva utan!!

1 Grillad kyckling
1 paket bacon, skivat
1 banan
4 dl grädde
1 dl chilisås
1 dl salta nötter

Sätt ugnen på 225 grader.
Fördela kycklingen i en ugnsform.
Stek bacon riktigt knaprig.
Vispa upp grädden så den blir tjock men ändå lite lös. Blanda i chilisås.
Klipp baconen i bitar över kycklingen.
Strö över nötter och Skivad banan. bred på grädden.
In i ugnen ca 15 min
Serveras med ris och sallad!

Blev en sväng till blomsteraffären. Va mycket folk som hade samma tanke som jag. Dax att fixa lite fina blomster arrangemang:-) tycker det är kul att göra egna små julgrupper!

Problemet nu är väl att jag inte har någon jätte bra plats till dem... Har ju en liten klåfinger Maja här hemma så det blir väl att ställa undan dem lite på dagen och plocka fram dem vid besök osv.. He he!

Trevlig kväll nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar