Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 23 december 2012

Snabbt julgodis

Är du ute i sista minuten? Det här är ett lättgjort recept så lugn du hinner imponera på gästerna;-)

100g mjölkchoklad
1 burk nutella
250g nougat
1 liter cornflakes
Ca 200-300g mörk choklad att doppa i

Hacka choklad och nougat och Blanda ihop det med nutellan i en skål. Koka upp vatten och smält i vattenbad.
När allt är smält och blandat rör du i cornflakes. Lägg ett bakpapper i en form. Ca 20x30 cm stor.
Häll i smeten och jämna ut den. Ställ i kyl att stelna.
Skär i bitar och doppa dem i smält choklad!! Mums..

Varit och ridit idag på förmiddagen. Känns så konstigt att vara i Mulseryd utan att vara i sommarstugan. Alla år har man alltid åkt till stugan men nu åker jag till stallet och rider runt där det alltid varit ett sommarställe. Inte ofta jag besökt Mulseryd vintertid.

Men jag börjar gilla byn mer och mer. Avståndet från stan är en vanesak och folk är trevliga, de vinkar, hejar och småpratar. Mysigt tycker jag.
Är nog ingen stadsbo trots allt...

Idag är det slutspurten.. He he. Och självklart har jag några julklappar kvar som jag kommer stå ikväll och slå in. Alltid samma visa. Blir det så för dig oxå?

Ååå så mysigt med jul!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar