Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 31 maj 2014

Löpning & Grym sallad

Hej hallå! Precis fixat presenter till tre -års kalaset vi ska på i eftermiddag. Roligt det ska bli... Tycker jag eftersom jag får umgås med födelsedags barnets mamma som är en god vän :)

Innan var jag och Ting ute på en löparrunda. Sååå skönt men känner mig också trött i kroppen. Behövlig vilodag imorgon. Ni som är sugna på att börja springa, till er säger jag:
-gör det bara!!!!
Det är en härlig känsla när man kommer över den första tröskeln. När rundan inte bara handlar om att "ta sig i mål "och man stupar när man äntligen är framme. När det är motigt och jobbigt och man får håll och ont. Ge det några veckor. Bit tag och kämpa på. Kroppen är fantastisk och utvecklas fort om du bara ger den förutsättningar.
Nu handlar mina rundor mer om rätt teknik, bröstet upp, blicken fram och rätt tempo mm..

Mina tips är
-ät inget de närmsta två timmarna innan. Undviker håll och kroppen har tagit upp energi från maten. (gärna lite kolhydrater till de målet)
-ha bra pepp i öronen. En riktigt bra podcast kan fånga din uppmärksamhet från själva springandet. Pigga låtar som får dig på bra humör.
-Tänk positivt och ha lite jäkla anamma. Du ångrar aldrig en runda.
-sätt inte för höga krav. Tänk inte att jag måste springa si och så utan se det som en god gärning för dig själv med motion.
-bara gör det, känn inte efter och börja med bortförklaringar.

Så ut och Spring. Det ger så mycket energi tycker jag :-D

Åt en grymt god sallad. Fräscht och nyttigt. Isbergssallad, sockerärtor, tomat, pintobönor, balsamvinäger, cashewnötter, pumpafrö, stekt majs och ett ägg toppat med halloumi. Mums!!

Trevlig lördag fina du♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar