Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 24 maj 2014

Tårtbotten choklad

God lördag! Sovit gott? Jag har inte hört ett knyst av åskan?! Var visst ett riktigt oväsen men jag har sovit som en stock. Så resten av familjen är trötta då de sovit dåligt. Zebban knuffade på mig strax efter sex så då var de bara att knata upp.. Jag somnar alltid en stund i soffan när Bellis kollar barnprogram.

Bakade bröd till frukost idag. Lyx. Inte ätit frukost hemma på hela veckan så då är det mysigt med en riktig "helgfrukost" hemma.

Ett bra recept på en tårtbotten med chokladsmak. Kanske till Mors dag? :-)

Till en tårta 24 cm form

4 ägg
2 dl strösocker
1 dl potatismjöl
1 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2-3 msk kakao

Sätt ugnen på 175°
Vispa ägg och socker riktigt pösigt ca 10 min. Sikta ner mjölet, bakpulver och kakao. Vänd försiktigt ihop smeten med en slickepott. Häll upp i en form, jag brukar aldrig bröa för det blir bara smuligt i tårtan.
Grädda i mitten av ugnen ca 25 min. Prova med en sticka så kakan är helt torr. Låt kallna innan du tar bort ringen.

Nu en liten promenad. Trevlig dag ✿

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar