Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 20 maj 2014

Paleo Äppelpaj med mandel

Hallå där! Mitt i tre-fikat? Ett snabbt stopp här för mig innan jag hämtar lillan. Tänkte dela med mig av ett gott pajrecept. Fick rabarber av pappa nu så får allt bli smulpaj. Väldigt gott! Men rabarber är ju gaaaanska surt så då behöver man lite sötning.

Förra veckan gjorde jag äppelpaj. Inte dumt alls. 
Här är en nyttigare smuldeg utan socker, sötad med honung och helt glutenfri. Perfekt va ? Älskar mandelsmaken ihop till äpplena. 



2 portioner

2 äpplen
3 dl mandelmjöl
2 msk kokosolja
2 msk honung
1 tsk bakpulver kanel

Sätt ugnen på 200 grader. Skala och skiva äpplena tunt och fördela dem i en liten ugns-/pajform. Strö över kanel. Blanda ihop mandelmjöl, kokosolja, honung och bakpulver. Strö detta över äpplena. In i ugnen cirka 20-25 min. Servera med kvarg eller vispad kokosgrädde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar