Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 23 januari 2014

Up and downs..

Go´kväll! Hoppas du mår bra! Härligt med Fredag i morgon om inte annat! Min vecka blev ju inte riktigt som jag hade hoppats på men nu börjar jag väl piggna till. Man inser vad viktigt det är för kroppen med näring när man inte äter ordentligt på några dagar... Helt snurrig i huvudet. 

Igår hade jag en jättemysig dag med Tilda. Vi käkade lunch på Pescadores, en fiskrestaurang på tändsticksområdet. Väldigt gott och mycket mat. Tips, tips.
Sedan hade vi lite lillördags mys med massa plock på kvällen...kanske inte jättebra för min mage. Men gott var det då i alla fall ;)
Så härligt med ett avhopp i vardags lunket och få lyxa till det lite och umgås. 







Här hemma pendlar humöret lika fort som tåget.. Haha. Pjuuuuh. Vilken stark dotter jag har. Hon börjar bli stor nu för det är inte lika lätt längre och "ta henne under armen" och gå när det blir protester. Även om det är en väldigt tuff trotsperiod nu så är det väldigt roligt också. Så mycket prat och frågor som hela tiden poppar upp ur den lilla människan.
Idag vid middagsbordet sa hon helt allvarligt:
-Jag vill ha en bebis i min mage.
Eeehhh javisst men det kan man få när man blir stor.
-Jag är stortjej nu.
(just de, glömmer att man alltid kommenterar hur stor hon har blivit, klart hon blir förvirrad av det.

Och så tar hon efter meningar och ord som hon använder fltitigt tills hon tar efter något annat så hela eftermiddagen har det varit:
-Meh jag fattar inte....
framför varje mening i princip.. hihi så sött. 

Här lyssnar hon när jag berättar..snacka om full uppmärksamhet.

Igår hade Zebban målat nagellack på henne, efter att hon tjatat i några veckor nu. Oj vilken stolt tjej. Fast det var som syrran sa..
-Undra vem som är stoltast?!
Haha jag älskar ju allt tjejigt. Smink, hår, nagellack och allt glittrigt och rosa. 



Ikväll har jag modellerat till en tårtbeställning i morgon. Så roligt =) Ni får se imorgon vad det blev :P

Ha nu en fortsatt fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar