Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 9 januari 2014

Podcast Tips!

Lyssnar ni på podcast´s? Jag är inte jätte bekant med det men de jag lyssnar på följer jag. Jag gillar att tipsa om saker eftersom jag själv gillar att få tips. Rätt logiskt. haha. Men jag kan tycka det är så avkopplande att lyssna på en podcast när jag går en promenad och ofta även när jag springer. För när jag har musik blir det så peppande och väldigt "nu jäklar ska här springas", medan en podcast kan lugna ner löpningen lite och den blir lite mer behaglig.
(kanske inte det bästa om du kör intervallpass och behöver lite push men väldigt bra när du "bara" springer)

Jag läser mycket bloggar, fast har försökt att inte läsa så mycket som innan då jag har väldigt lätt att jämföra mig och få dåligt samvete etc.. Men ofta är det kändisar som har framgångsrika bloggar och deras vardag skiljer ju sig ganska mycket från min egen. Därför kan jag tycka det är ganska tröttsamt med deras bloggar.

Det finns väldigt mycket träningsbloggar och det är båda på gott och ont kan jag tycka. Idag när jag lyssnade på en POD varnade faktiskt de just för träningsbloggar. Får du pepp och motivation av bloggen eller får du dåligt samvete och jämför dig?

Ganska viktigt att inte bli besvärad av en blogg. Många tänker säkert -MEN sluta läs den då!
Men de ni är inte alltid så lätt att låta bli.

Jag kan älska känslan av att känna mig normal och känna igen mig i andras vardag. Detta blir såklart svårt när bloggaren tjänar typ 3- dubbelt mot mig och lever glamliv i Stockholm ;)
Men jag har fastnat för en podcast som två tjejer i Skövde har. Helt vanliga "svennson tjejer" med två barn var. Så härligt att lyssna på dem och känna att det är fler som har samma tankar, problem osv..

Speciellt en pod när de pratar om att bli förälder. Det var så skönt att höra någon annan som hade känt lika stor osäkerhet som jag gjorde. Paniken när man var ute med barnvagnen den första tiden och det kändes som alla tittade på en och tänkte: -Nej det där kan inte va hennes barn. Hon är ingen mamma.

Eller när Matilda pratar om sin förlossning och var lite besviken över att ingen hade riktigt berättat HUR det var. Såna saker som är så skönt att känna igen sig i.

Jag rekommenderar deras pod. De tar upp olika ämnen varje gång och är lätta att lyssna på och man får en härlig känsla av samhörighet.
Här är Moas blogg!
Här är Matildas blogg!

För ibland när man läser en blogg där personen är på resa efter resa, går på skönhetsbehandlingar och shoppar så kommer den där avundsjuka känslan. I alla fall för mig. Man jämför sin egen vardag och det är så lätt att se allt som rosenrött i en blogg. Ofta skriver man om det som är bra och bilderna visar den ena lyckan efter den andra. Jag har blivit mer noga med vad jag läser nu när jag förstår hur mycket det påverkar. Att solla bort det som bara ger dåliga känslor och ha kvar det som ger pepp, uppmuntran och en känsla av förståelse och igenkänning.

Om du har någon bra blogg eller podcast så tipsa mig gärna.


Vad tror ni, blir det någon snö i år? Dessa bilder är tagna för exakt ett år sedan..





Skulle uppskatta lite snö. Kul att ta fram pulka och snowracer. Eller "nonejjer" som lillan sa idag... Ni kan tro att det tog en stund innan jag fattade vad hon menade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar