Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 3 januari 2014

Fredag!

Hej alla bloggisar! Fredag, gott gott! Har ni börjat på strikta dieter än eller kör ni fortfarande på helgmat ? 
Skämt och sido men jag vet att många äter nyttigt nu efter jul och det är väl bara bra. Vi är fortfarande inne i helgmat och julgodis. 

Ikväll får det allt bli lite rester tror jag. Bra att äta upp det som finns. Vi ska på släktträff imorgon så det ska bli väldigt kul. Hade tänkt åka idag men det var svårt att "hyra" in sig hos någon. Lillan har packat i sin nya väska hon fick i julklapp. Så stolt när hon drar runt den.

Vår förmiddag tillbringades i stadsparken. Och TACK till dig som sköt några raketer. Min vettskrämda hund och värkande arm tackar dig. *idiot*


Först var det cykel, sedan bobbycar och sist vagnen. Finns det ingen snö får det bli cykel och bil i stället. Synd bara att vår gård är värdelös för dessa aktiviteter. Fast det fattar inte Bellis än som tur är =)

En riktig liten docktjej har hon blivit.

Jag tänkte på det här med barnuppfostran innan. Det måste vara det mest känsliga ämnet. Det är svårt att kommentera någon förälder utan att trampa dem på tårna. Jag vet själv att jag kan ta illa upp om någon bara menar väl. Men det måste vara för att är det något man verkligen önskar gott så är det sitt barn.

Det är lättare att ha åsikter och påpeka någon annan än att tillämpa det själv. Jag kan säga till er som inte har barn än att man kan ha vilka fantasier som helst innan man blir förälder och tänka att si och så kommer jag vara men jag lovar er att det lär ändras när man sen är förälder.

Jag vet att jag kan ge efter på en del saker med Belle. Men jag tror att man måste välja sina strider. Om jag ska tjata och "vinna" hela tiden så skulle det vara det ända vi gjorde. Kanske låter hårt men gränser ska testat hela tiden och jag försöker välja vilka som är viktigast.

Jag tror att det viktigaste är att man själv väljer vilken förälder man vill vara. Det skulle bli så svårt att anpassa sig efter andras åsikter och synpunkter. Sen är det skönt att få råd av andra och se deras syn på vissa saker.
Jag blir alltid glad när någon tycker att Belle är snäll. Det är en viktig egenskap för mig. Att ha nolltolerans mot våld och att vara en bra kompis är något jag håller fast vid.

Är så häftigt ibland att se tillbaka på dessa två och ett halvt åren. Shit vilken resa det varit. Ni anar inte hur man utvecklas när man har barn. Helt plötsligt har du ett litet hjälplöst barn som kräver din fulla uppmärksamhet. Någon du måste leda och hjälpa fram i livet. För mig har det gjort att jag har släppt mycket på min blyghet. 

Vilken osäker och olycklig mamma jag var de första veckorna med lillan.. Det känns helt avlägset nu. Visst det är inte helt rätt och kalla mig jättesäker, men jag vet ändå att jag klarar av det och att jag vet vad som är rätt för min tjej.
Ibland kan jag bara titta på henne och undra hur vi kunde få en sådan liten pärla. 

Nä nu ska jag sluta pladdra. Ha en riktigt härlig fredag! Tjooo..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar