Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 30 januari 2014

Sesambollar

Tjena! Allt väl? Det fortsätter att snöa ute- Tog en mysig promenad med hundarna. Älskar när det är tyst och snön faller lätt. Kallt men ändå ok när man rör på sig.
Jag spenderade min förmiddag hos frisören idag så lite smått stressad med mitt plugg inför provet i morgon. 
Hoppas att du har en härlig Torsdag!


"jag hatar detta täcket"

Igår bakade jag dessa godingar. SÅ perfekt när du blir sötsugen och behöver något gott. Inget socker eller fett i så smaska på =)
Gillar du inte sesamfrö kan du givetvis ta kokos men sesamfrö är mycket nyttigt och gott så ge det en chans!

ca 10 st

10 dadlar
1,5 dl vatten
1 dl cashewnötter, naturella
2 msk kakao
2 dl havregryn
sesamfrö

Kör dadlar och vatten i en mixer. Tillsätt kakao och nötter och kör ett tag till så det blir en massa. Rör i havregryn. Forma till bollar och rulla i sesamfrö- Ställ i kylen!
Går jättebra att frysa in. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar