Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 8 januari 2014

Boktips

Jag bara måste tipsa om en fantastiskt bra bok. Man blir så berörd och den har kärlek, sorg och mycket humor. Jag fick bita mig hårt i läppen för att inte skratta högt när jag läste på kvällen i sängen bredvid Belle som sov. Det finns en humoristisk ton fast det handlar om tragiska saker.

En medelålders framgångsrik man blir förlamad från halsen och ner. Lou, en tjej som fortfarande bor hemma och försörjer sin familj blir arbetslös och tar jobbet som assistent åt Will, den förlamade mannen. Följ deras vardag med skratt och tårar. 



Jag har den om någon vill låna. DU kommer vilja läsa klart hela på en gång.

Jag blir så uppslukad av böcker. Det blir som min värld under tiden jag läser. Ibland tycker jag nästan det är lite skrämmande att jag blir så tagen av böcker. Jag kan gå och tänka på personerna som det handlar om och fundera en massa. JAG VET att det bara är påhittat men för mig blir det verklighet. Speciellt när det handlar om sådant som finns i livet. (bara såna böcker jag läser) relationer, kärlek, sorg mm..

Jag kan bryta ihop fullständigt av en sorglig berättelse och Zebban tittar på mig som om jag inte är klok. Haha men jag kan bara inte låta bli att bli uppslukad av det.(lite jobbigt för dem runt mig eftersom jag liksom stänger ute världen och "hoppar in" i berättelsen i några dagar......men allt har en baksida *blink*)


1 kommentar:

  1. Jag.läser denna just nu, den är ju kanonbra.
    Ha det gott.
    Caruba

    SvaraRadera