Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 24 januari 2014

Husmanskost!

God Fredag! Bbbbrrr vad kallt det är nu? Man känner verkligen att man inte är van vid flera minusgrader. Men jag och Ting pälsade på oss (trots Tings förtvivlan över täcket) och gick en långpromenad..fick upp värmen riktigt. Nowa kan tyvärr inte följa med i det tempot så vi plockade upp henne mot slutet.

Igår besökte jag veterinären...igen med Nowa för några prover. Och veterinären tyckte att hon var väldigt fräsch för sin ålder. Skönt att höra. Tänk att hon blir 11 år i sommar- Vart tog åren vägen?
Tror ni på ödet?
Jag brukar tänka att vissa saker är det. Som när jag hittade Tings annons på nätet. Tror att det var meningen att vi skulle finna varandra. Eller som Nowa. Hon är verkligen klockren för vår familj. Visst de formas såklart men hon passar in.
Är det inte ofta så när man träffar sin partner också? Jag tycker det är spännande i alla fall. Man vet inte riktigt vilket håll livet vänder..



Är det inte gott med husamanskost? Igår lagade jag köttbullar med kokt potatis, brunsås och rårörda lingon till. Mums. Belle sa det: -Det var gott, mamma.
Visst det är kul med nya rätter och annorlunda smaker men det är ändå svårt att slå enkla rätter som kålpudding, köttbullar, pannbiff och löksås. Och det bästa är att ofta är detta Belles favoritmat. Så då är det änu roligare att laga när hon äter bra!



Hoppas nu att du har en bra Fredag. Jag handlade lite tacoingredienser innan. TACOFEDAG! Men först lite plugg..jag ska utvinna DNA ur en kiwi.. Japp det blir spännande. Måste inhandla t-sprit först för det ska man tydligen använda. Kan sluta illa detta?! Hehe..
Sedan lite tårtbakning. Wii. En bra dag helt enkelt =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar