Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 1 januari 2014

2014

Gott nytt år kära läsare! Hoppas ditt nyårsfirande var lyckat och att du ser fram emot det nya året! 

Januari nu, det slog mig igår att Belle faktiskt fyller tre i vår. Helt galet vad snabbt det har gått. Annat jag ser fram emot är att bli klar med mina kurser. Känns så skönt att ha gjort det. Vi kommer leta efter en bostad som passar bättre för oss. Förhoppningsvis kommer jag hitta ett jobb som jag trivs med. Vi ska försöka åka på en utlandssemester i år med. Ser fram emot ett nytt år!


Jag skulle banne mig ha finkläder igår. Har alltid myskläder men för att få lite festkänsla fick det bli glitterstrumpbyxor och klänning.

Hur blev det med nyårslöften? Har du avgett något? Vi hade ett stillsamt firande igår men det kändes faktiskt helt ok. Belle fick vara uppe till åtta och sedan kollade vi på Partaj, Skavlan och lite annat strötittande. La oss strax innan tolvslaget men jag var vaken till halv två då fyrverkerierna äntligen började lugna ner sig så hundarna vågade sig ut.

Nowa mådde riktigt dåligt och ting verkade mest stressad för att Nowa var rädd, för henne gick det ändå gå ut med och hon åt glatt sin mat, något Nowa inte gör.
Så nästa år är det nog bäst att dela på dem så slipper Ting bli rädd. Hennes uppfödare som har >Tings syster sa att hon hade stått i fönstret med dem igår och kollat på raketerna och tyckt att det var roligt. Haha.


Skål!
 Vi tände tomtebloss och det var riktigt uppskattat. Lillan tjöt av glädje!


Maten blev riktigt god så jag ska dela med mig av recepten. Potatisrullarna gick väldigt lätt att göra så det är ett bra tips för middags bjudningar! 



Belle roade sig med att ta på sig sin badräkt. Så nöjd var hon med den på.



Idag startade jag det nya året med att rida. Var nästan ensam i stallet eftersom jag var där på förmiddagen och många var nog trötta efter gårdagens fester.

Jag hoppade lite med Sessan och det var såååå roligt. Var så länge sedan jag gjorde det och gud så jag saknat det. Jag hoppas verkligen att jag kan ha häst i framtiden för ju mer jag är i stallet desto mer känner jag hur bra jag mår av det.

Underbara djur! Jag älskar att man använder kroppen så mycket då allt är så fysiskt arbete. Det krävs mycket styrka för alla moment och jag älskar att få jobba med kroppen. Ta i och kämpa!

Jag har sett att många bloggare skriver en årsresumé. Ska nog också försöka mig på det. Det är roligt inte minst för mig själv att kika tillbaka på. 

"städade" ut julen idag. Skönt faktiskt. Känns märkligt att det är 1 år tills nästa jul men snart är vi här igen. har du tagit undan julsakerna än eller väntar du lite till?

 

Hoppas du mår bra och Tack för att du läser mina inlägg. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar