Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 12 januari 2014

Gi-pannkaka

Mys med snö va? Jag tycker det är så härligt med snö nu efter veckor av regn. Fast vad fort man glömmer hur kallt det är?
Nu behövs både vantar och mössa. Shit va jag tappade känseln i händerna när jag var ute med hundarna utan vantar.. Bbbrrr.



Vi åt pannkakor till lunch idag. Love it! Tröttnar aldrig och idag gjorde jag dem på dinkelmjöl och  lite mer ägg. Går att variera massor. Såg ett recept på kikärtspannkakor som jag måste testa en dag!

4 dl dinkelsikt
6 dl mjölk
3 ägg
25 g smör
salt

Börja med att vispa ut mjölet med hälften av mjölken. När det är klumpfritt vispar du i resten av mjölken. Sen ett ägg i taget. Hetta upp en eller två stekpannor (snabbt med två i taget) och smält smöret. Häll i detta i smeten och en nypa salt. Stek dem gyllene och servera med bär, grädde, sylt eller glass!


 Belle är helt galen i pannkakor och hon kan äta många! Mer, mer säger hon!

 Idag var vi på middag hos Hannah och Martin. Verkligen en perfekt söndags utflykt. Borde äta tillsammans med sina vänner eller familj oftare för det är så trevligt sätt att umgås på jag och vi alla måste ju ändå äta !

Söndagar är ju ofta en ganska seg dag och det är lätt att dagen bara försvinner. Man kan känna att jobbveckan börjar göra sig påmind och därför är det väl perfekt att träffa sina nära? =)

Vi köpte lite kläder till Bellis igår. Fastnade så för dessa, söta leopardbyxor.


 Hoppas att du har haft en bra helg. Kanske åkt pulka eller bara stannat inne? Jag laddar för sista veckan med engelska. Blir förvånad över hur snabbt tiden går varje gång en kurs börjar ta slut..

Ha nu en skön kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar