Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 31 januari 2014

Att räcka till & sommarminnen

Idag gick luften ur mig lite grann. Även att jag gick upp 1.5 timme innan det var dags att åka till dagis så blev det ändå panikstressigt och allt blev kaos. Känns som jag inte räcker till. Har ni den känslan någon gång?

Luften bara går ur en och man känner sig så otillräckligt, irriterad och gnällig. Det är tuffa veckor nu och allt är tvärtemot här hemma. Bara sträckan på 20 meter från dörren till dagis blir alltid massa tårar och skrik och vi går åt varsitt håll. Puuuh. Kroppen värker efter att ha burit på en stor tjej som sprattlar som en fisk på land. Bilen är trång och det ska absolut inte sittas ner och bilspännena är omöjliga att få på om hon inte sitter helt still.. Jag har väldigt långt tålamod men i morse sprack det. Fy så irriterad och arg jag blev, det bara kokade.

Inte klä på sig, inte tvätta händerna, fel frukost, fel tvprogram, inte följa med, gömma sig 11 gånger. Gaaah det bara svämmade över med frustration. Kom med gråten i halsen till dagis och försökte hålla gott mod. Det dåliga samvete (ni föräldrar känner igen er) malde sig större och större. Längtar efter att få krama min tjej när jag hämtar henne på dagis om en stund. 

Men ibland tappar man det där tålamodet som har pressats till max i flera dagar och jag får såååå dåligt samvete men försöker tänka att det händer alla. Ska ge mig ut och springa med Ting strax, det brukar rensa huvudet på tankar och lugnet brukar komma som en behaglig känsla.


Har tittat på massor av sommarbilder nu för att få en bättre känsla. VILKEN sommar vi hade 2013. Så mycket sol och värme. Gärna i år också, tack!
Redan glömt vilken krulltott Belle var. Så fin!

Så njut av bilderna....snart är det sommar, redan Februari imorgon med bara 28 dagar =) 




Belle var på sitt första barnkalas
med godispåse såklart, lycka!

Midsommarfin 


Bad i Turkiet

 Kvällspromenad i solen



Nowa badade på hundstranden i Västerås, mycket uppskattat!


Många glassar blev det, Grännaglass en riktig goding.

Många grillmiddagar... 



Gyllene tider konsert med Tilda och mamma! 


Fika på bryggan!


Bad i Västersjön, Ting är lika stor badkruka som mig och badade inte en enda gång.


Blåbärsplock i Axamo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar