Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 30 oktober 2012

TisdagsTips

Lite tips så här på Tisdags kvällen..

Köttfärssås är en riktig klassiker och för mig är det en rätt som jag har svårt att tröttna på. Och idag när jag stod och lagade min köttfärssås tänkte jag att varför gör man oftast som man alltid har gjort?
-Ja har man ett kanonrecept så kanske man inte vill ändra något men varför inte testa något nytt?
Jag brukar alltid bara ha vatten i min sås, inga mejeriprodukter men idag körde jag med lite cremefraiche i. Supergott och smaken blir genast en annan.

Jätte gott med en skvätt rödvin i oxå. Låt bara alkoholen koka bort ordentligt så du inte får en bitter smak. Så våga testa något nytt, bacon i kanske eller en riven morot.. En skvätt grädde eller kör på passerade tomater istället för krossade.
-Små grejer som gör skillnad !!



I min blev det paprika, riven morot, rödlök och vitlök.
(bra sätt att få i lillan massa grönsaker)


Jag och mamma hade en mysig eftermiddag på stan. Jag gick runt och lämnade Cv i några affärer. Kände mig lite stolt efteråt. Har svårt för såna saker men det måste göras om man ska ha chans att få ett jobb.

Mamma köpte jätte fina läderstövlar. Och Bellis mössa försvann spårlöst på Lindex. Både jag och mamma var inne och letade men ingen mössa =( Så ser någon en brun mössa med vita moln på Lindex är det våran!!
Fick köpa en ny på Polarn&pyret. Tur det är massa Rea nu! Visst var den söt?

Tog en fikapaus på Malmborgs. De har börjat med scones och kaffe/te för 35kr. Jätte goda. Mycket mer rimligt pris än 90kr som Bageriet tar för samma sak. Helt galet dyrt tycker jag.



Srang in på den nya Konsum butiken på östra centrum.
Oj va fräsht. Har ni varit där?
Jätte luftigt och ordning på hyllorna.
Köpte rosor till mig själv.
(ja får man det aldrig av sin kille så tar man saken i egna händer-
Ja älskling det är en Pik till dig *blink)

Älskar rosor. Så vackra.

Körde ett träningspass på förmiddagen. Och mitt tips är att släng in några pulshöjande övningar. Jag la in step up på bänk/soffa i 1 min. Låter lite men det ger verkligen resultat. Pulser går upp och du börjar svettas. Bidrar till att förbränningen ökar. 

Andra bra övningar för pulshöjande är upphopp 1 min, armhävning+upphopp 1min, utfallshopp 1 min. Tro mig du kommer märka resultat. 

Nu när det är så mörkt på kvällar och mornar och vädret är riktigt ruggigt behöver vi hjälp av endorfiner som frigörs när vi gör en fysisk aktivitet. Påminn dig själv om känslan du känner efter ett träningspass. Man ångrar sig aldrig utan tanken blir alltid -Fan så skönt! hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar