Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 27 oktober 2012

Helgpyssel


Någon som njuter av den lilla snön som finns på backen. Tog en härlig morgon promenad imorse, bara jag och Nowa. Vilket härligt sätt att börja dagen på tycker jag. I alla fall när man kommit ut.
Solen sken och luften kändes frisk, nästan inga bilar och lugnt och stilla. Fint det!


Va ovant det är med alla vinterkläderna nu. Lillan har svårt att leka utomhus nu. Hon har inte vant sig vid sin tjocka overall och de omöjliga vantarna som gör att hon inte kan ta i något. vinterns baksida så att säga ;0)

Igår var det en riktig "pizza fredag". Ibland är det så gott med en köpe-pizza och en kall öl. Brukar ni välja er egen? Jag brukar alltid välja ut ca 4-5 ingredienser som jag är sugen på så får man precis det man vill ha. Kostar inget extra.
Fläskfilé, gorgonzola, lök och bearneisesås. Gott Gott. 

Zebban körde på salami med kebabsås.

Har bytt gardiner hemma nu till vintern. Tyckte mina spets var alldeles för somriga. Vilken skillnad det kan bli bara att byta gardiner. Vad tycker ni blev det fint?

Nu ska jag forsätta med lördagsmiddagen. Får tipsa om receptet senare. Måste ni testa =)

Ha nu en Skön lördagskväll. "Så mycket bättre" har premiär kl 20.00. Kan ju vara något =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar