Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 9 oktober 2012

Farsdag

Ja den 11 November är det farsdag. Cirka en månad dit. Vi vill väl uppvakta alla pappor vi känner eller hur? Jag kan fixa fika´t =) Tårta, bakelse eller något annat önskemål!
Alla har ju sin egna favoritsmak. Säg till mig så ska vi fixa något gott :D

Har suttit och kikat på småkakor recept nu. Är så gott tycker jag och det känns lite bortglömt bland alla macarons och cupcakes. Dock fick jag lägga band på mig ikväll. Känner mig inte helt hundra frisk även om ja är ganska pigg så är det onödigt och stojja i köket ikväll.

Har verkligen lärt mig att snabbaste och bästa medicinen när man är sjuk är att sova. Vila i soffan v
framför tv hjälper inte heller utan det är sova som funkar. I alla fall för mig.
Vaknade imorse och kände mig riktigt dålig. Gick med lillan till dagis och sen sov jag från 9-12.30 och då kändes det mycket bättre.

Imorgon blir det brödbak i alla fall. Så pass pigg är jag nu. Blir ett surdegsbröd med råg i och dinkelfrallor. Tar 30kr för surdegslimpan och 2kr/styck för frallorna.
Säg till mig hur många !!


Här ser ni Bellis senaste favorit sysselsättning just nu...


Älskar höstens färger

Nu är det säsong för vindruvor och man kan köpa dem billigt. De är så sjukt besprutade. Har ni testat att äta en druva direkt ur förpackningen?
Häll lite vinäger i en skål (röd eller vitvins) ca 1 tsk/liter -Fyll upp med kallt vatten och lägg i druvorna. Låt dem ligga där ett tag, minst 30min! 
Sen är det bara att skölja av dem så är de "avgiftade". Supersmart!


Det är så gott med soppa nu i höstrusket. Igår körde jag en Jamie Oliver variant.
Ta fram hushållsassistenten (som de flesta har instuvad i ett kökskåp) *hehe*
Sätt i rivbladet. Sen är det bara att riva ner morot, lök, vitlök, paprika, palsternacka, kålrot, rotselleri med mera...
Hetta upp en kastrull, i med olja och sen fräsa grönsakerna. Soppan behöver inte koka så länge eftersom grönsakerna snabbt blir mjuka när de är så småbitar och du slipper allt hackande.
Kanonbra. Och visst är det godast med slät soppa? -detta sättet utgår från att du ska mixa alltihop när soppan kokat färdigt.
Testa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar