Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 18 oktober 2012

Heidis Bageri

Jag älskar ljudet när man hackar choklad.


Ja den här veckan har ugnen arbetat ordentligt här hemma. Så roligt. Några undrar hur jag orkar hålla på och baka så mycket men det är avkoppling för mig. Jag gillar inte och sitta ner för mycket utan jag vill vara igång =)

Jag är ju inne på lite hembakat godis nu som jag skrev i tidigare inlägg. Idag testade jag att smälta mörk och ljus-choklad och blanda ihop det med salta jordnötter. Så gott!!!!
Älskar när det är salt och inte för sött.

125g mörk choklad
125g mjölkchoklad
1-2 dl salta jordnötter
några marschmallows

Smält chokladen.
Rör ner jordnötter och marschmallows klippta i mindre bitar.
Bre ut smeten på ett bakplåtspapper.
Låt stelna i kylskåp och skär sedan kakan i bitar.
Förvars i kylen.




Idag var Hannah med och hämtade Bellisbus på dagis. Kul att visa henne var lillan håller till på dagarna! Så härligt att Bellis har så många släktingar som bryr sig så mycket om henne.


Det är väldigt mycket rallykörning här hemma. Det är inte så noga vad det är eller om det har hjul. Ibland är det matstolen som får åka något varv i lägenheten, eller sopkvasten och idag fick leklådan en svängom =)
När pappa är hemma så är det bara han som gäller. 

Så roligt, idag berättade dagispersonalen att Bellis suttit vid matbordet å sagt: Kaka, Kaka, Kaka.. Och förra veckan lärde hon sig att säga tårta. fast hon säger de med riktig jönköpingska
-TÅÅÅÅTA!
Haha. Undrar om hon är påverkad av sin mamma ? *blink*

-Vad blir nästa ord? Bröd kanske.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar