Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 26 oktober 2012

Bebistårta

Idag har jag och Belli hälsat på nyfödda Liam. Drygt 2 veckor gammal. Såå fin. Man glömmer hur små de är när de är nyfödda. Så fantastiskt att skapa en liten människa.

Jag gjorde en tårta. Finns väl inget bättre tillfälle att bjuda på tårta ;) Så det blev en marsipantårta med vaniljkräm, mosad banan och grädde med Geisha choklad.
Gjorde en geishafyllning igår som ska kallna över natten men jag hade lite ont om tid så jag ställde in den i frysen och tänkte att det går nog bra...
Tjiii fick jag för när jag skulle vispa upp den skar den sig. Så tråkigt. Som tur var hade jag en liten bit choklad över så jag kunde improvisera !! Så mitt tips. Stressa inte!


Till en tårta -24cm diameter

3 dl vispgrädde
180 g geisha

Värm grädden i en kastrull -Den får inte koka.
Hacka chokladen och låt den smälta i den varma grädden.
Häll över i en burk och låt grädden kallna över natten.
Vispa upp grädden och använd som tårtfyllning.
Yummi.


Gjorde en nallebjörn i marsipan.



Härlig fredags känsla idag, eller hur? =)
Solen skiner och det är friskt ute. Får bli en promenad när lillan vaknat.
Ikväll skulle de va gott med någon hämtmat. Får man unna sig nu efter löning :P
Ha nu en riktigt härlig dag. Jag ska tralla vidare med min härliga känsla i kroppen..
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar