Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 6 april 2014

Tårta med nalle och blommor i pastellfärger

Hej Söndag! Eftermiddag redan. Dagen går fort. Jag har precis satt in en härlig fläskkarré i ugnen. Hoppas den blir mör och god. 

Här hemma är det tyst och lugnt. Jag har fått några timmar för mig själv och gissa en gång vad jag passar på att göra? *blink*
Näää inte baka va... haha. Testar kardemummabullar med surdeg. Spännande! Återkommer med resultatet.

Igår var det tårtbakning igen. Wiii. Den här gången en tårta till en liten Maya som fyllt 1 år. 


Fylld med vaniljkräm, mosad banan och daimgrädde. Mums. En fyllning helt i min smak. Krämigt och sött!


En liten nalle gjord i marsipan.


Blommor i ljuslila, ljusblått och gult. Härliga vårfärger! Allt gjort i marsipan.



Ett enkelt kantband med endast lätta avtryck. Tårtan är för 15 personer ungefär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar