Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 24 april 2014

Nyttiga Havrekakor med choklad&russin

Hej Torsdags kväll! Snart helg igen. Så härligt. Hoppas att vädret håller i sig. Idag har det varit helt fantastiskt. Vilken värme :)
Är så sugen på att plantera blommor nu på balkongen men vågar inte riktigt lita på att frosten är helt borta.. När jag åkte till jobbet förra Lördagen var det -2 och riktig is på bilrutorna. Men det är väl klassiskt "aprilväder".

 Vilken sommarbild va? 
Var en väldigt stolt tjej som visade upp sina skor som 
fått målarfärg på sig. "Kan själv"

Löning i morgon med. Vilken helg va? =) Jag ska baka lite bröd tänkte jag och kanske bullar. Fylla upp frysen nu till vårens alla picknickár. Nu ikväll gjorde jag en nyttig variant på havrekakor. Bra med olika alternativ tycker jag!

ca 5 st

0,75 dl havregryn, gärna fiberberikade
2 msk kvarg
0,5 tsk bakpulver
1 rågad matsked jordnötssmör alt mandelsmör
2 tsk honung
0,5 msk mjölk
1 ruta mörk choklad
1 msk russin -Om man vill!

En del gillar ju inte torkad frukt som russin och aprikoser medan jag gillar det starkt! Så gott ihop med havre också. Ta om du vill eller hoppa över.

Sätt ugnen på 200 grader varmluft.
Blanda ihop allt utom chokladen o russin. Blanda väl och tillsätt hackad choklad och russin. Forma små bollar och lägg dem på plåt med bakplåtspapper. Platta ut dem och grädda i 10 min.
Ät och njut av hälsosamt fika :)



Imorgon kommer ett recept på pannacottapaj. SÅ god och en perfekt efterrätt. Trevlig kväll! Kram

1 kommentar: