Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 3 april 2014

Glutenfria smarriga blåbärsmuffins

Hej igen fina! Mår ni bra? Jag kikar in här en snabbis innan vi åker mot badhuset :) Jo hur gick det sen med tomaterna undrar ni kanske? Jag lagade en kycklingrätt och den blev väldigt god, dock känner jag att jag måste testa Mutti till köttfärssåsen för att se om det blir stor skillnad. Så inget utlåtande än ;)

Jag gillar ju picknick och fika i lekparken. Så vad passar bättre än att fylla upp frysen med gott och nyttigt fika. Visst man ska äta sötsaker också men vid fint väder och många fikapauser kan det bli lite väl mycket av det söta så då måste ni testa dessa muffins. De är söta tack vare bananerna och mandeln mättar bra. Smidiga och göra också. Vilken fullträff va!!

ca 10 st

1,5 dl kokosflingor
1 dl mandel
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1 dl bovetemjöl
3 bananer
2 ägg
1,5 dl blåbär

Sätt ugnen på 200 grader.
Mixa kokos och mandel fint. Tillsätt bakpulver, vanilj och bovete och mixa lite till. Häll i bananer och ägg och mixa till en slät smet. Vänd i blåbären. Skeda upp i muffinsformar. (du kan smörja formarna med lite kokosolja om du vill!)
In i ugnen ca 12 min. 



Dags att packa lite badkläder....och muffins :P

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar