Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 9 april 2014

Liten nyttig äppelpaj med valnötter

Hej igen fina Du! Nu har vi varit hemifrån en sväng och lillan sover lite middag i vagnen. Fick bli en ganska kort promenad med hundarna, riktigt ruggväder och sen är det hundkurs ikväll så Tingen får sin aktivering då. Ser jag fram emot. Det är vi och rottisarna. Haha. Bara stora brukshundar med :P

Jag gillar ju kvällsfika och igår ville jag ha nånting varmt så jag gjorde en liten äppelpaj. Så gott och passar utmärkt till en kopp the. Jag tog kvarg till men det är också gott med grädde eller keso.

1 portion

0,5 äpple
kanel
1 msk nötmjöl, ja tog hasselnöt
1 msk valnötter, hackade
1 rågad tesked kokosolja
lite honung

Sätt ugnen på 200 grader. Skala och skiva äpplet tunt. Fördela i en liten ugnsform. Strö på kanel. 
Blanda mjöl, nötter, olja och honung. Fördela detta över äpplena. In i ugnen i ca 10 min. Gick väldigt snabbt, äpplena ska bli lite mjuka och toppingen ska bli gyllenbrun. Smaklig fika!


Dessa minipajformar är så söta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar