Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 8 april 2014

Förberedelser & jättebästisar

Go´kväll! Regnet smattrar på fönsterrutan precis som i förmiddags. Lite uppehåll har det varit. Jag fick en härlig löprunda utan regn. Dock låg det som ett tjockt lock och det var kvavt som attan. Men härligt var det att få komma iväg en stund själv. Inte ens Ting fick följa med. Är så välbehövligt att få vara ensam en liten stund för mig. 
Jag stack iväg mitt i "middagstid" så blev väldigt glad när jag kom tillbaka och de inte hade ätit än utan väntade på mig. Gillar verkligen middagen ihop med familjen på kvällen. Att samlas alla tre. Och Belle åt bra, tack för det! Väldigt petigt just nu så är nöjd när hon äter en hel måltid utan massor av protester om det ena och andra.

Brukar du förbereda till dagen efter? Frukost, lägga fram kläderna osv? Det är väldigt skönt på morgonen om man har gjort det men jag gillar ju att hellre gå upp lite tidigare än att sova några minuter extra och tokstressa...som andra i familjen.. Inga namn! ;) Vi har alla olika vanor! 
Men smoothie är i alla fall något som jag rekommenderar att göra i ordning på kvällen. Speciellt om du ska ha frysta bär. Häll upp i en bägare och sen på morgonen är det bara att tillsätta mjölk, kvarg eller vatten och mixa. Så smidigt och smoothin blir inte så iskall som när man mixar med frysta bär på en gång.

Har ni testat passionsfrukt i ?
Det är verkligen supergott. Se till att skalet är riktigt skrynkligt, annars är den sur.
Här har jag tagit jordgubbar, blåbär, kiwi, passionsfruk och banan.
Imon häller jag i kvarg och sojamjölk. Blir väldigt krämigt av det och mycket protein.



Om 30 minuter börjar Jättebästisar. SÅ BRA! Mina favorit komiker. Måste ni se, härligt att avsluta kvällen med att skratta. På tv4 kl 21.00 BE there ;)

Hoppas du är nöjd med din dag. Imorgon kör vi igen! Jag ska göra lite kvälls fika. Fröknäcke med en stark ost och the, åå så gott! 

Trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar