Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 18 april 2014

Glutenfri Påsktårta med citron

God Långfredag! Äntligen påskhelg. Känns kanon ju! Igår gick det i ett så det blev inga rader skrivna här inne. Vi hade mycket på jobbet igår och det kändes att det var en helg på gång. Jag gillar verkligen de speciella dagarna på jobbet när det är full fart i produktionen :) 

På kvällen var jag på tjejmiddag och det var sååååå trevligt, som vanligt! Vi hade köpt exotisk planka. Det är verkligen gott. Till efterrätt gjorde jag en påsktårta. Får ju ta de tillfällen som ges när man får baka lite. hihi. Kul med en glutenfri botten också, första gången jag gjorde det.

Citron är en av mina favoritsmaker så det fick bli lemoncurdgrädde i och hemkokt vaniljkräm med lite färska jordgubbar. Den är täckt i marsipan, man får kavla ut den i lite florsocker i stället för mjöl om den ska vara glutenfri!


Lila blommor fick det bli!


Herr & fru kyckling fick första parkett på tårtan.


Gillar ljusgult. Känns vårigt och fräscht.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar