Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 13 april 2014

Påskförberedelser och helgmys

God kväll kära bloggisar. Haft en skön helg? Snart är det måndag och påskveckan är igång. Min helg har varit precis lagom på många vis. En dos av vila, jobb, vänner, familj har blandats väl. Är ganska trött men det gör mig inte speciellt mycket. Har en ledig dag i morgon så det är skönt. Lillan somnade för en stund sedan och hon hade såååå bråttom i säng för hon ville ha sin napp. Hihi. Har gått lite lugnare idag utan nappen så det känns skönt. Lättare när man inte är hemma så mycket, mindre tjat då.



Stekte pannkakor till kvällsmat. Alltid gott och smidigt att fixa. Bär och grädde på. Mumma det!


Har ni börjat planera till påskmaten? Ibland känns det som om jag är lite överladdad för detta? Haha. Jag tycker bara det är så kul och kika på olika recept med "påsktema" och klura på dessert. Lutar mest åt en pannacotta med aprikos just nu men jag kanske hinner ändra mig ;) Förra året och året innan det gjorde jag tårta. Så kul att modellera kycklingar i marsipan. Är så fina färger till påsk. Starka och pigga färger.

Tårtan från 2012 


Fjolårets påsktårta i vit choklad.

Jag får se om jag hinner pyssla med något i veckan. Nånting ska jag väl hinna med hoppas jag. Vet inte än om jag ska låta Bellis vara med. Stor risk att all marsipan hamnar i hennes mage ;) Busungen.



Går ju att göra färgglada cupcakes med söta kycklingar på, om du inte vill göra egna går det ofta att köpa på konditorier. Gula macarons är också något passande. Gör med härlig lemoncurd i mellan. 

Vet ni vad en av mina stora frihetskänslor är? Jo, när jag kör bil, ensam och den ena efter den andra härliga låten spelas. Vilket lyckorus jag kan känna då. Kan inte sätta fingret på exakt vad det är med bilkörning som jag gillar så mycket och varför det ger mig en frihetskänsla. Kanske att jag klarade av målet att ta körkort. Med all teori, plugg och alla timmar av övningskörning med mamma och farfar. Alla pengar till körskolan för lektioner och den enorma nervositeten på uppkörningen?
Eller är det farten och känslan av att kunna förflytta sig som skapar känslan av frihet? Ja vad det nu än beror på gillar jag det så mycket. 
Imorse när jag satte mig bakom ratten och vred om nyckeln spelades en fin ballad. Så perfekt. Sen var det bra låtar hela vägen till jobbet. Hur ofta händer det att låtarna bara stämmer? När det är på radion då menar jag. Sån härlig start på dagen. 



Nä lite mys i soffan nu va? Önskar dig en trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar