Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 16 april 2014

Påsk kycklingar!

Hej Onsdag, mitt i veckan eller nästan helg faktiskt. Känns gott med skärtorsdag i morgon :) Har ni varit och stirrat runt i mataffärer som de flesta andra? Kändes att det var en högtid på gång idag när jag var på Willys. Speciellt runt godishyllorna...hmmm, undrar varför ;) 
Men visst är det så, när de sänker priset så köper vi mer? Jag lassade på extra just för att jag tänkte att det kostar bara 29kr/kg. Men ingen påsk utan godis för min del i alla fall. Mmm längtar redan. Hehe!

Jag pysslade lite med marsipankycklingar och Bellis har pysslat lite på dagis med kycklingar. Kul tycker jag att personalen tar sig tid och gör lite pynt. Sått gräs har de fått göra också =) 

Väldigt enkelt att göra just kycklingar i marsipan. Rulla två kulor, en avlång och en rund. Gör två vingar och fäst på sidorna. Sedan en liten näbb och ögon på huvudet. Klart! 




Fäste lite riven kokos på sidorna med lite vatten. Dunfjädrar :P Har du ätbar färg kan du måla ögon annars kan man göra ögon av lite smält choklad eller svart marsipan.



Visst är de söta? Så charmig och väldigt personlig.


Full fart mot helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar